środa, 3 czerwca 2015

Maria Miduch "Biografia Ducha Świętego"



Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem książkę o tym tytule pomyślałem sobie, że to coś w rodzaju podręcznika akademickiego. Czytając krótki opis o autorce utwierdziłem się w tej myśli. Maria Miduch jest doktorem judaistyki, magistrem studiów bliskowschodnich i magistrem teologii. Niczego innego niż książki stricte teologicznej się nie spodziewałem. Sięgnąłem po nią jednak po pozytywnej opinii jednego z moich ulubionych autorów, jakim jest biskup Ryś. Zachęcającym okazało się zdanie w jednej z reklam, które dla książki wydał WAM. Hasło głosiło: "Potrzebujesz przełomu? Poznaj, zapragnij i doświadcz działania Ducha Świętego w swoim życiu" Od dawna doświadczałem suszy w modlitwie osobistej, ulegałem rozproszeniom i frustrowałem się. Postanowiłem zaryzykować i wziąłem się za lekturę. 
Autorka w kilkunastu rozdziałach opisuje naturę Ducha Świętego, który jest bliski. To cecha, która szczególnie dotknęła mojego serca. Każdy element oparty jest na Piśmie Świętym. Maria Miduch umiejętnie wykorzystuje swoją wiedzę pokazując nam tłumaczenie fragmentów biblijnych także z perspektywy judaizmu. Czytelnik zabrany jest w podróż wgłąb tekstów zarówno Starego jak i Nowego Testamentu. W Biografii Ducha Świętego otrzymujemy nadzieję, pocieszenie i wezwanie do życia w bliskości z Trzecią Osobą.  Autorka ukazuje, że w każdym położeniu możemy wołać o Ducha. Najmocniej pokazuje to interpretując fragment z Księgi Ezechiela (37, 1 - 14). Napisane jest: Czujesz się jak wyschły szkielet, który nie ma siły wołać? To poproś kogoś z przyjaciół, rodziny, księdza z twojej parafii niech woła nad Tobą o duchowe przebudzenie, niech napełni Cię na nowo Ten, który już w tobie mieszka. Odkąd żyje z Bogiem rozumowo wiem, że Duch Święty mieszka we mnie. Po lekturze tej książki zacząłem wołać "Duchu Święty, który jesteś we mnie, działaj".  Zacząłem ją czytać około dwóch tygodni przed Zesłaniem Ducha, w modlitwie prosiłem o przełom, powoli udaje mi się lepiej Go słuchać.  Pomimo pierwszych wrażeń, że książka mogłaby być za trudna, uważam, że napisana jest bardzo przystępnie.

Absolutnie polecam! 

Książkę można zakupić TUTAJ


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz